Pranayur
Welkom bij Pranayur
(0 item) - € 0,00

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

 

Veelgestelde vragen

Waar zijn uw producten verkrijgbaar?
U kunt onze producten uitsluitend bestellen via de website http://www.pranayur.nl
 

Kan ik bestellen vanuit het buitenland?
Bestellen vanuit het buitenland is geen probleem. Onze klantenservice informeert u graag over verzendkosten en betaalwijze.


Wat is Ayurveda?
Ayurveda is een gezondheidsleer uit India met een geschiedenis van zo'n 5000 jaar. In Ayurveda wordt veel gebruik gemaakt van kruiden en planten om de gezondheid te ondersteunen en de vitaliteit te verhogen, deze middelen zijn bij ons verkrijgbaar.


Wat zijn de sterke kanten van Ayurveda?
Ayurvedische middelen kenmerken zich door hun fijnzinnige samenstelling, die berust op een grote kennis van het evenwicht in de natuur en het menselijk lichaam. Door hun lange ontwikkelingsgeschiedenis zijn Ayurvedische middelen bijzonder veilig, werkzaam en effectief.


Worden Ayurvedische middelen vergoed? 
Of u voor vergoeding in aanmerking komt is afhankelijk van de wijze waarop u verzekerd bent en het middel dat is voorgeschreven.
In ieder geval dienen de middelen te zijn voorgeschreven door een behandelaar die met een zorgverzekeraar een overeenkomst heeft gesloten tot vergoeding van de middelen. Meestal dient de behandelaar te zijn aangesloten en/of geregistreerd staan bij een erkende beroepsvereniging zoals VBAG of ANVAG.
In de praktijk betekent dit dat u meestal de middelen eerst zelf moet betalen voordat u een verzoek tot vergoeding kunt indienen.


Is Ayurveda homeopathie?
Nee, hoewel beide systemen voornamelijk van planten gebruik maken. Ayurvedische middelen worden gerekend tot fytotherapeutische middelen. 'Fytotherapie' is afgeleid van 'phuton', het Griekse woord voor 'plant'.


Kan ik Ayurvedische middelen samen gebruiken met andere producten?
Over het algemeen wel. Ayurvedische middelen laten zich goed combineren en worden goed verdragen. Als er redenen zijn om een product niet te gebruiken, dan wordt dat op het etiket vermeld. Als u twijfelt, raadpleeg dan uw arts of therapeut.

Zijn de Vediq, Cosmo Naturel en Ce'BIO producten echt biologisch?
Ja, de producten bestaan uit volledig biologische grondstoffen. Alle Vediq producten bevatten geen schadelijke stoffen zoals oa, PEG, parabenen, silliconen.

Wat houdt Nature et Progrèss in?
Nature Progres

Het keurmerk wordt alleen uitegeven als je aan de strengste eisen voldoet op biologisch gebied. Zo verbied het keurmerk het gebruik van sulfated surfactantammonium lauryl sulfate en sodium lauryl sulfate. Het keurmerk wordt uitegegeven door de onafhankelijke partij Certipaq in Frankrijk.

Wat houdt Ecocert in?
Ecocert
Ecocert is een keurmerk dat door onder andere de Franse overheid wordt uitgegeven, dat aangeeft dat de producten 100% natuurlijk zijn.

Wat voor capsules gebruikt u? Gelatine of vegetarische?

Voor nagenoeg alle capsule-producten gebruiken wij vegetarische capsules. Deze capsules, gemaakt van plantaardige cellulose, zijn een perfect alternatief voor gelatine capsules van dierlijke oorsprong.

Hoe kan ik mijn account beheren?
Zodra je een inlogaccount hebt gemaakt, krijg je automatisch vanuit de Pranayur webshop een nieuw wachtwoord toegestuurd. Met dit unieke wachtwoord kun je voortaan gaan bestellen. Het wachtwoord die je in eerste instantie zelf hebt aangemaakt, werkt nu dus niet meer. Wil je je account wijzigen, dan kan dit alleen door contact met ons op te nemen; 0320-289835 of info@pranayur.nl  

Ik ben een wederverkoper, hoe kan ik bestellen?
Je kan je bij ons aanmelden als wederverkoper. Neem eerst contact met ons op; info@pranayur.nl of 0320-289835. Daarna ontvang je de inloggegevens, waarmee je tegen inkoopsprijzen kunt bestellen op de webshop.

Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Mocht je nadat je een bestelling hebt geplaatst, de bestelling willen annuleren? Stuur dan een mail naar info@pranayur.nl of bel ons op 0320-289835. Geef daarbij aan wat de reden is van je annulering.

Actieartikelen:
Voor al onze actieartikelen geldt zo lang de voorraad strekt. Pranayur behoudt het recht om een actie eerder te beëindigen of te verlengen. 

Wat als mijn artikel wat ik bestel niet op voorraad is?
Mocht het voorkomen dat een artikel niet op voorraad is wordt er contact met u opgenomen om een indicatie te geven wanneer het artikel weer leverbaar is. Het kan ook voorkomen dat het een lange tijd duurt dat een artikel weer leverbaar is of wanneer een artikel uit ons assortiment is. In deze gevallen wordt er contact met u opgenomen en krijgt u het bedrag teruggestort op uw rekening.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?
Wij raden je aan te controleren of het artikel dat je hebt ontvangen hetzelfde is als dat wat je besteld hebt. Mocht je per ongeluk een ander artikel hebben ontvangen, dan is het belangrijk dat je direct contact opneemt met ons op 0320-289835 of info@pranayur.nl

Niet tevreden?
Wanneer je een klacht of opmerking hebt over iets dan kun je een email sturen naar info@pranayur.nl vermeld dan wat je klacht of opmerking precies is en over welk product het gaat. Vermeld, indien mogelijk, factuurnummer(s) en datum van het voorval. Wij zullen binnen 2 werkdagen reageren op je klacht. Je kunt ons ook bellen op 0320-289835. Uiteraard zullen we er alles aan doen om alles naar tevredenheid op te lossen.  

Wettelijke zichttermijn van 7 dagen:
Een bestelling via onze website geldt als `koop op afstand` en dat geeft je als consument wettelijk recht op een bedenktijd van 7 werkdagen. Je dient binnen die periode per e-mail aan ons kenbaar te maken dat je het artikel wilt retourneren onder de voorwaarden van de wettelijke zichttermijn. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag binnen 2 weken teruggestort op je rekening. De verzendkosten zijn voor je eigen rekening. Bij de retourzending dient de factuur erbij te zitten.
NB: deze regeling is alleen van toepassing als het artikel onbeschadigdongeopend en niet gebruikt is.